Around The World With Ophir
  תאילנד     לאוס/בורמה     סינגפור     אוסטרליה     ניו-זילנד     פיג`י     ארה"ב-מערב     קנדה     ארה"ב-מזרח     אנגליה     צפון-אירלנד     אירלנד     גרמניה
פרק 4: טרק בג'ונגלים של צפון תאילנד

הליכה ביערות בין כפר לכפר

החבורה היוצאת לטרק בג'ונגלים של צפון תאילנד
יצאתי לטרק של 3 ימים בג'ונגלים של צפון תאילנד. האנשים שיצאו איתנו לטרק היו נחמדים ביותר: היו לנו 3 בחורים מאנגליה, בחורה וולשית, בחורה ניו- זילנדית, בחור יפני, זוג משוויץ, בחור מקנדה, צ'ארלס ואנוכי. בטרקים בתאילנד לוקחים מדריך... הוא נחוץ. הטרק מתחיל בתוך נחל שמגיע עד הברכיים במקומות הגבוהים שלו, אך לרוב לא עובר את סוליית הסנדלים. לאחר הליכה של כשלוש שעות מגיעים ל-2 צריפים שבהם עוצרים לארוחת צהריים שהוכנה ע"י שני מקומיים שגרים בבקתות הרעועות הללו. לאחר הארוחה הקלה הוצאתי שקית ממתקים אשר רכשתי בדיוטי-פרי עוד בישראל ומיד כולנו התגבשנו כאשר ישבנו כולנו סביב השקית ואכלנו שוקולדים. בהמשך היום ראינו מפלים קטנים, עלינו על הר ולקראת ערב הגענו לכפר קטן בלב הג'ונגל כדי להעביר בו את הלילה. בכפר כמובן שאין חשמל או כל דבר בסגנון, ולכן מדליקים מדורה גדולה בשביל תאורה.

אחרי ארוחת-ערב טעימה כולנו התיישבנו סביב המדורה והמקומיים גילגלו לנו סיגרים מעלי בננה. העברנו את הערב בדיבורים סביב המדורה והמדריך שלנו (קן) לימד אותנו כמה מילים של הניבים של השבטים התאילנדיים וריקודים תאילנדיים. למחרת קמנו בבוקר לקולות החזירים והתרנגולות לארוחת-בוקר. המקומיים תפסו עכברוש בלילה ושמו אותו לבישול על המדורה יחד עם הדגים שנתפסו בבוקר באחד המפלים... גאי האנגלי ביקש וקיבל לטעום פיסה מהרגל של העכברוש ואמר שיש לזה טעם דומה לחזיר. המשכנו לעוד שני כפרים, וראינו שדות אורז עצומים, ומטעי פאפיות ופסיפלורות. אחה"צ הגענו למפל יפייפה עם כמה באנגלואים לידו וזהו ביתינו ללילה השני. בלילה הראשון ישנו על הריפצה של חדר גדול בכפר, הפעם יש לכל זוג צריף קטן שגם בו ישנים על הריצפה עם שק שינה ושמיכה שבפעם האחרונה שכיבסו אותה - דינוזאורים עוד שלטו פה.

המפל מרהיב ורעש המים מרגיע מאוד, במשך שעות קפצנו למים והטבענו אחד את השני. לאחר כמה זמן ג'ו ו-גאי החליטו לעשות לכולם כביסה במי המפל... אז זרקתי להם חולצה שיכבסו גם אותה. לאחר ארוחת ערב, שוב סביב מדורה, כולם ביקשו ממני להסביר להם על ישראל ועל השירות הצבאי של הישראלים. כאן קיבלתי לעצמי לראשונה את תפקיד שר ההסברה לענייני ישראל. לאחר לילה קריר אך מרגיע (רעש המים הוזרמים מאוד מרגיע), קמנו בבוקר כדי לראות עוד כמה מפלים ואחר-כך צאת מהג'ונגל ולסוע לאיזור בו ניתן לרכב על פילים. זוג על כל פיל ועושים סיבוב של שעה באיזור הררי. לאחר הרכיבה ממשיכים לנהר לעשות שיט במבו. כל 4 מקבלים מקומי וסירת (אפשר לקרוא לכמה געזי במבו וחוט סירה ?) במבוק מתפוררת ויאללה יוצאים לדרך, אנחנו כמובן שעשינו תחרות בינינו וכל אחד ניסה הכל כדי שהשני יפול למים, או סתם יישאר מאחור.

היינו עושים השתלטויות על ספינות, דוחפים אחד את השני למים )שהם רדודים) וכו'... לאחר המירוץ המופלא הלכנו לאכול ארוחת-צהריים אחרונה ביחד ומשם בחזרה לצ'יאנג-מאי. כבר בדרך אנחנו מתארגנים לארוחת ערב משותפת לכולם כשנחזור לצ'יאנג-מאי... האנגלים רוצים אוכל איטלקי כי נמאס להם קצת מהתאילנדי, אז כולם נפגשים בערב במסעדה איטלקית. לאחר הארוחה חלק מהאנשים מתפזרים, ואני ממשיך עם גאי, אנדרו, ג'יימס, ג'ו ואמה ל-Bar Hopping בפעם הראשונה בחיים שלי. Bar-Hopping הוא מושג פשוט שאומר שהולכים לפאב, שותים משקה אחד וממשיכים לבא בתור, כדי להנות מכמה שיותר פאבים... כי הרי כל פאב מציע אטרקציות שונות. אחרי כמה פיינטים של צ'אנג (הבירה התאילנדית, צ'אנג=פיל בתאילנדית ולפי השם אפשר להבין שזו בירה חזקה, עם כמעט 7% אלכוהול וטעם נוראי... לא משקה טוב לאדם שלא רגיל לשתות) הבנתי

שהגיע הזמן להפרד להיום ולהפגש עוד יומיים ברכבת לילה בחזרה לבנגקוק. אחרי שבפעם הראשונה הלכתי לאיבוד בדרך חזרה לבית ההארחה, בפעם השניה הגעתי בשלום והתעלפתי על המיטה וכמעט שלא קמתי למחרת לטיול שהזמנתי למשולש הזהב והסביבה. על הטיול למשלוש הזהב ניתן לקרוא בפרק על לאוס/בורמה בהמשך, בנתיים נשאר בתאילנד. חזרתי לצ'יאנג-מאי לעוד יום חצי של הסתובבויות בעיר וטעימות ממאכלים שונים ומוזרים ובסופו של היום השני לקחת את רכבת הלילה בחזרה לבנגקוק. את אותה רכבת חלקתי עם אמה,ג'ו ו-ג'יימס שהיו איתי בטרק וכולנו ישבנו ביחד ברכבת, אכלנו ארוחת ערב, דיברנו ושיחקנו קלפים. כשהגענו כולנו בחזרה לבנגקוק, ג'ו ו-אמה היו צריכות לתפוס טיסה לדרום תאילנד, בעוד ג'יימס חיכה לטיסה לאוסטרליה בערב, אז הסתובבתי עם ג'יימס והלכנו לקניונים לאכול ולראות סרט ואז איש איש נפרד לדרכו.

ארוחת ערב בכפר בלב הג'ונגל בלילה הראשון

אמה, גאי, ג'ו ואני על המפל ביום השני

גאי וג'ו עושים כביסה לכל החבורה על המפל

ג'יימס ואני רוכבים על פיל ביום השלישי

כריסטוף ואני ליד מפל ביום השלישי

9 8 7 6 5 4 3 2 1

האתר הזה נבנה ע"י אופיר הבר, לתגובות: admin@ophirworld.com
אין להעתיק, לגנוב או לצלם ללא אישור. תודה רבה לליהי על עזרתה ביצירת הבאנר.